Ticketverkoop

Ticketverkoop

Veelgestelde vragen

Waarom een toeslag? 

De tentoonstelling Porseleinkoorts is een bijzonder kostbare tentoonstelling voor het Princessehof. Dat het zo’n kostbare tentoonstelling is, is vanwege de uitzonderlijke collectie. Veel stukken zijn uniek en dus bijzonder kostbaar. Hoge objectwaarde betekent hoge verzekeringswaarde, vooral omdat het ook nog eens zeer kwetsbare stukken zijn; daarom gaan ze vrijwel nooit op reis. Vanwege die kwetsbaarheid en door allerlei bescherming en voorzorgsmaatregelen zijn de transporten duur.  

Om een dergelijke tentoonstelling mogelijk te maken, zijn wij genoodzaakt een toeslag te vragen aan bezoekers. Voor kaarthouders is deze eenmalig, bij een eventueel herhaalbezoek geldt deze toeslag dus niet. Hiervoor krijgt u namelijk een sticker op uw kaart.  

Waarom wel een toeslag voor de Museumjaarkaart, maar niet voor de Vriendenloterij VIPkaart? 

De Vriendenloterij betaalt de toeslag voor hun leden.  

Hoe zorgen we ervoor dat het museum toegankelijk blijft, ook voor bezoekers met een smalle beurs. 

Toegankelijkheid is heel belangrijk voor ons. Daarom is entree altijd gratis op de eerste dag van de tentoonstelling. Zo kan iedereen de tentoonstelling komen bekijken.  

Ook organiseren we gratis (kinder)activiteiten, zoals Princessedag. Zodat een nieuwe doelgroep kennis kan maken met het museum. Bij sommige van deze activiteiten die we organiseren is entree ook gratis. Wilt u hiervan op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief. 

Bovendien organiseren we veel bezoeken samen met scholen, die ontdekken het museum tegen een gereduceerd tarief. Heb je behoefte aan een gereduceerd tickettarief of bent u benieuwd of een activiteit ook aansluit bij uw zorgbehoefte? Neem dan contact met ons op via activiteiten@friesmuseum.nl

Kan ik aan de kassa van het museum ook een ticket kopen?

Om verzekerd te zijn van entree kunt u het beste online een kaartje kopen. Zodra een datum is uitverkocht zijn er ook aan de kassa helaas geen tickets meer verkrijgbaar. Kaartjes kopen bij de kassa kan ook, maar we kunnen dan niet garanderen dat er nog kaarten zijn.

Hoe bestel ik tickets?

1. Kies een datum
2. Kies een ticketsoort 
3. Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode
5. Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar uw emailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor u de tickets per email ontvangt. Mocht u na enige tijd nog niks hebben ontvangen, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in uw spamfilter terechtgekomen zijn
5. Print uw ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum. Het is ook mogelijk om de barcode van uw e-ticket via uw smartphone te laten scannen.
6. Neem uw eventuele kortingspas altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer u uw ticket laat scannen.
7. Ontvangt u uw ticket niet binnen 2 uur na betaling, stuur dan een e-mail naar: info@friesmuseum.nl

Kan ik telefonisch tickets bestellen?

Nee, het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen.

Wat als het niet lukt online tickets te bestellen?

Lukt het u niet online ticket(s) te bestellen, probeer het dan op een later moment nog eens, eventueel vanaf een ander apparaat. Het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen. U kunt ook tickets kopen bij de kassa in het museum.

Kan ik mijn tickets na aankoop restitueren of omruilen?

Aangeschafte tickets kunnen niet worden gerestitueerd en/of omgeruild. 

Openingstijden

Het museum is geopend op dinsdag t/m zondag van 11.00 tot 17.00 uur. 

Gesloten: nieuwjaarsdag, eerste kerstdag, Koningsdag
Ook geopend: tweede paas- en pinksterdag en tweede kerstdag

Is het museum geopend tijdens feestdagen?

Het museum is open op Tweede Paas- en Pinksterdag en Tweede Kerstdag. We zijn gesloten op Nieuwjaarsdag, Eerste Kerstdag en Koningsdag.

Mag ik foto's maken in de tentoonstelling?

U mag foto's maken in het museum. Wilt u specifieke foto's voor een publicatie of blog? Mail dan met communicatie@princessehof.nl.

kan ik tickets online bestellen voor een groep?

Ja, u kunt online tickets bestellen voor een groep vanaf 10 personen. Voor groepen bieden we ook arrangementen aan. Neem voor de mogelijkheden contact op met Joukje Brouwer of Tineke Burmania, (058) 255 55 00. U kunt ook mailen naar info@friesmuseum.nl

Kan ik met mijn leerlingen of studenten de tentoonstelling bezoeken?

Voor boekingen van schoolbezoeken belt u met Tineke Burmania, 058-2555500. E-mailen mag natuurlijk ook: onderwijs@friesmuseum.nl.

Is mijn ticket geldig voor het gehele museum?

Ja, uw ticket geeft op de door u geselecteerde datum toegang tot het gehele Princessehof. Als u gekozen heeft voor het voorproefje, heeft u toegang tot het entreegebied, de stijlkamer van Maria-Louise en de Fries-aardewerkzaal op de begane grond.

Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

U mag zelf kiezen wanneer u binnenkomt en u mag zo lang blijven als u wilt. Het museum is open van 11.00 tot 17.00 uur.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

- Wij gebruiken uw e-mailadres om uw ticket(s) toe te sturen.
- Als u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief, wordt u hiervoor ingeschreven. U kunt zich op elk gewenst moment weer afmelden. 
- U ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op uw bezoek. Denk hierbij aan informatie in geval van calamiteiten of bijvoorbeeld gewijzigd parkeeradvies.
- Na uw bezoek ontvangt u eenmalig een (anoniem en vrijblijvend) bezoekersonderzoek per e-mail.

© Keramiekmuseum Princessehof - alle rechten voorbehouden disclaimer